søndag 23. august 2009

Drensen er ferdig!!

Da var vi endelig ferdige med drensarbeidet i denne omgang, og det ble ganske så bra synes vi.drensferdi

drensferdi2

drensferdi3

Nå skal vi bare la grusen sette seg litt før vi kutter plasten om ei lita uke. Å da er det helt som det skal være :) Men som dere ser av bildene så trenger jo huset et strøk maling. Gravemaskina har vært borti veggen diverse steder, og det ser ikke pent ut. Men maling får være til neste sommer, er litt for ustabilt vær til å begynne å male hus nå.

Jarnar gledde seg virkelig til å begynne for fullt inne gjen nå, men han er litt småstressa, det er så mye som burde vært gjort samtidig. Det første som skal gjøres er å rive det nyydelige badet nede, og alle rørene, slik at rørleggeren kan begynne å legge opp nytt. Så må han støpe opp sokkel til varmtvannstanken, lage til sluker på badene, plate vegger i hovedetasjen..skjønner godt av han er småstressa! Det er jo så lite av dette jeg kan hjelpe med..å så har vi jo trollungen som ikke tillater så masse hjelp heller. Han synes det er kjedelig å leike for seg selv inne. Men jeg tenkte jeg skulle begynne å jevne utover massen som vi la nederst i hagen. Da kan trollungen hjelpe til, og jeg får gjort noe fornuftig :) Hvis jeg greier da..den er rimelig tung. Masse blåleire og stein. Jeg får ta det som ei treningsøkt!

Nå må vi få på oss klærna å komme oss bort i huset. Pappan venter :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar